Tribute to Baby Zachary

By on January 24, 2017

Bulan lepas saya melahirkan seorang bayi. Setiap hari melihatnya saya terfikir betapa sempurnanya ciptaan Tuhan.

What did I do to deserve someone so perfect? So perfect and precious, I am almost scared if such a beautiful gift might be taken away from me. Like everything that is precious to us, we want to give our maximum protection and guard it so we won’t ever lose it. I wonder if I can live with such loss.

Thus, this reminds me that this gift is not entirely mine, dan anak ini adalah pinjaman dan tanggungjawab yang sangat berharga. Saya sangat lemah untuk melindunginya maka cukuplah Allah sebagai sebaik-baik penjaga. Anak ini milik Allah, dan Dia boleh mengambilnya pada bila-bila masa.

Hari ini saya mendapat tahu seorang ibu telah kehilangan bayi kecilnya dalam tragedi di Bourke Street, Melbourne. Bayi kecil yang baru hendak mengenal dunia terkorban atas ketidakwarasan manusia. Manusia yang jiwanya tenat sehingga hilang kemanusiaannya. Ibumu mungkin masih teringat lelah melahirkanmu. Ayahmu mungkin belum puas memelukmu. Kakakmu pasti merindui bermain denganmu. Kami juga sedih dan sayu dengan pemergianmu namun Tuhan lebih menyayangimu dan mengambil kembali milikNya. Baby Zachary yg suci tiada dosa, tenanglah kamu di syurga. Semoga ibu dan ayahmu diberikan ketabahan, ketenangan dan kekuatan dalam mengahadapi pemergianmu.

Innalillahi wa inna ilaihi rajiun.
Sesunguhnya kami adalah kepunyaan Allah dan kepada Allah jualah kami kembali.

Afiqah Hamzah
Melbourne

Related news:
http://www.theage.com.au/victoria/bourke-street-threemonthold-baby-zachary-bryant-named-among-the-victims-of-deadly-cbd-rampage-20170123-gtx8u3.html

http://www.ismaaustralia.com/?p=6336

Share

About Penerangan ISMA Australia