All posts tagged "Diari"

  • [NSW] REHLAH MASYI

    Pernahkah terlintas di fikiran, bagaimana angkatan tentera Islam yang seramai 313 orang mampu mengalahkan pasukan tentera musyrikin Mekah yg bilangannya mencecah 1000 orang? Suatu peristiwa yang ajaib tetapi itulah realiti yang berlaku pada era awal penyebaran Islam...

    • Posted June 22, 2015
    • 0
  • A Day in My Ramadhan

    Date: August 13th, 2012 4:30 am : Bangun bertahajjud/qiam 5:05 am : Bersahur bersama anak-anak ...

    • Posted August 14, 2012
    • 0
  • Cerita Saya

    Alhamdulillah, hari ini genap 21 hari kita umat Islam di Sydney berpuasa dalam bulan Ramadhan yang mulia ini. Mesti semua pernah bermonolog dalam hati masing-masing yang berbunyi macam, "Eh, cepat je kan dah 21 hari kita puasa"...

    • Posted August 10, 2012
    • 0
  • dear diary,

    15 Ramadhan. Pertengahan. Satu perjalanan. Kayu ukur, penanda aras. Yang di tengah sering dilupakan. Kerana manusia sibuk fokus pada permulaan dan pengakhiran. Pertengahan.   Inilah yang terbuku dihati tatkala mengetahui, diri menerjah 15 Ramadhan. Masa yang terbaik...

    • Posted August 9, 2012
    • 0
  • Ramadhan. Assignment. Peti Ais.

    Assalamualaikum. Yo. Hari ni hari selasa! Hoho. Pejam celik pejam celik dah dekat 20 hari dah puasa!! Wohh cepat sungguh no. Ish ish ish.. Sebelum aku start mepek panjang.. thanks to admin sebab offer aku tulih diari...

    • Posted August 8, 2012
    • 0
  • Diari Ramadhan 17 1433H

    Wah, sedar tak sedar fasa ketiga Ramadhan hampir tiba! Ana sendiri rasa tak sabar nak tukar gear 5, ye lah..10 malam terakhir kan yang dinanti-nantikan oleh semua ahli ibadah..Ana tak nak ketinggalan! Teringat kembali ikrar Ana kira-kira...

    • Posted August 8, 2012
    • 0
  • Puasaku di Adelaide

    Alhamdulillah kerana saya telah diberi peluang untuk merasai bulan Ramadan  buat pertama kalinya di bumi Adelaide. Ternyata ini satu pengalaman yang akan saya hargai sepanjang hayat saya. Mengharungi Ramadan beribu – ribu batu dari keluarga ini mempunyai...

    • Posted August 7, 2012
    • 1
  • Ramadhan dan Perantauan

    Alhamdulillah, dipanjatkan setinggi-tinggi kesyukuran kerana berpeluang merasai sekali lagi Ramadhan di bumi Australia, dan mungkin tahun terakhir di bumi yang asing ini sebelum menamatkan pengajian hujung tahun nanti, insyAllah.

    • Posted August 5, 2012
    • 0
  • Ramadhan Tidak Pernah Mengecewakan!

    Alhamdulilah, masuk tahun ini, sudah kali kelima saya menyambut bulan Ramadhan di perantauan. Saban tahun, saya dapat rasakan kelainan dalam diri saya dalam menyambut bulan Ramadhan. Seperti yang kita sedia maklum, bulan Ramadhan adalah bulan tarbiyyah dan...

    • Posted August 4, 2012
    • 0
  • My 1433h Ramadhan Theme: Energizing

    ‘Apa yang berbeza dengan diri kita dalam bulan ramadhan?’ Soalan dilontar semasa menjamu moreh selepas selesai solat taraweh.

    • Posted August 3, 2012
    • 1